UNIVERSUL SPIRITUAL


Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

UNIVERSUL SPIRITUAL
UNIVERSUL SPIRITUAL
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Căutare
 
 

Rezultate pe:
 


Rechercher Cautare avansata

Ultimele subiecte
» FRICA, TEAMA, PANICA, GROAZA
Observatia EmptySam Feb 07, 2015 1:19 am Scris de Admin

» Materiale audio-video personale
Observatia EmptySam Mai 03, 2014 7:58 pm Scris de Admin

» casa veche
Observatia EmptyLun Dec 16, 2013 12:44 am Scris de Admin

» an overview on laughter yoga
Observatia EmptyLun Dec 09, 2013 12:02 pm Scris de stephanieanna

» BLOGUL MEU
Observatia EmptyJoi Sept 19, 2013 9:56 pm Scris de Admin

» Noua Medicină Germană (Germanică)
Observatia EmptyJoi Aug 15, 2013 5:42 pm Scris de Admin

» Ho'oponopopo
Observatia EmptyMier Aug 14, 2013 11:32 pm Scris de Admin

» Huna
Observatia EmptyMier Aug 14, 2013 11:29 pm Scris de Admin

» Magnetoterapia
Observatia EmptySam Iul 20, 2013 7:13 pm Scris de Admin

Navigare
 Portal
 Index
 Membri
 Profil
 FAQ
 Cautare
Parteneri
forum gratuit


Observatia

In jos

Observatia Empty Observatia

Mesaj  Admin Joi Iul 01, 2010 1:27 pm

Demersul ştiinţific comportă o suită de momente sau faze : observaţia, stabilirea ipotezelor, experimentarea propriu-zisă, analiza şi interpretarea datelor. Observaţia, ca metodă de investigaţie, nu este reductibilă la simpla impresie asupra unui fapt sau unei persoane. În observaţia curentă, reprezentări colective, uneori clişee, însuşite de individ din grupul de apartenenţă, devin filtru sau ecran în abordarea faptelor, a persoanelor din ambianţă. Datorita acestui fapt, persoana ia act din câmpul perceptiv, din contactele cu ceilalţi, numai de anumiţi indici sau însuşiri, ignorând pe altele.De asemenea, interpretarea datelor observaţiei poate urma linia acestor reprezentări sau clişee. De exemplu, în cazul unui profesor, copii sunt priviţi prin prisma statutului lor şcolar, prin prisma unei optici profesionale, care face ca datele să fie selectate şi filtrate în lumina exigenţelor profesiunii didactice. În profilele psihologice întocmite de profesori elevilor, atributele care diferenţiază pe elevi sunt cele legate nemijlocit de reuşita şcolară. Alături de observaţia curentă, ocazională, distingem observaţia sistematică, ce urmăreşte înregistrarea obiectivă a faptelor, înscriindu-se într-un program explicit, care restrânge câmpul studiat, şi impune selectarea datelor relevante. Observaţia este percepţia unui eveniment, a unei conduite, a unui document, dar ea nu se reduce la simpla "lectură" a faptului brut, la înregistrarea de date, ci se prelungeşte într-un act de clasificare, de încadrare a informaţiei în anumite concepte, şi de anticipare a unei relaţii cauzale. În consecinţă, simpla percepţie a faptelor de conduită nu înseamnă încă o cunoaştere psihologică, după cum nici faza percepţiilor obiectelor şi fenomenelor externe nu pot constitui ,doar ele, ştiinţa fizicii. Faptul de conduită dezvăluie un sens, poartă o semnificaţie, şi a desprinde această semantică a manifestărilor de conduită înseamnă, de fapt, cunoaştere psihologică. Pe baza documentării prealabile şi a unei anchete preliminare se schiţează o grilă de observaţie, o listă de rubrici care să ofere cadrul de clasificare a datelor brute, într-un tabel. Luat în sine, un fapt de conduită se pretează la interpretări diferite. Interpretarea corectă se poate face numai prin raportarea la întreg, prin integrarea în contextul informaţiilor globale. Pentru a fi uşurată interpretarea materialulug de observaţie, sunt utilizate tabele de analiză a comportamentului, ce prezintă 2 intrări : pe ordonată se trec pe rânduri anumite fapte de conduită înregistrate prin observaţii, iar în primul rând se notează pe coloană semnificaţiile posibile,sau trăsăturile pe care le dezvăluie aceste comportamente. Aceste fapte, prezentate în perechi de contrarii, se trec succesiv pe linii în prima coloană. Pentru fiecare fapt de conduită, semnificaţiile posibile sunt marcate cu un "X" în una sau mai multe coloane de atitudini sau trăsături, ceea ce înseamnă enunţarea unor ipoteze plauzibile. Când gradul de plauzibilitate este maxim, se marchează 2 puncte "XX", Lista comportamentelor observate, precum şi suita de ipoteze indicate pe coloane, , nu trebuie considerate ca fiind limitative.Este vorba de un document ce se îmbunătăţeşte continuu, in funcţie de concluziile practice. Utilizarea tabelului presupune 2 faze : 1. Cercetătorul consemnează observaţiile sale într-un document primar. 2.este consultat grupul de observatori în vederea cristalizării unei imagini unitare pe baza discuţiei colective. Acelaşi document poate constitui suportul interpretării în cele 2 etape. Pentru fiecare fapt de conduită consemnat se caută în lista de ipoteze (trăsături, atitudini) enumerate pe verticală, însuşirea sau sau trăsătura în care se încadrează comportamentul observat. Se reţin ipotezele (atitudinile) marcate cu puncte. Acesta este demersul orizontal, căruia îi urmează un demers vertical : pentru fiecare trăsătură (ipoteză) reţinută, se verifică pe coloană dacă celelalte componente confirmă sau nu interpretarea avută în vedere. În acest fel se selecţionează concluzia care întruneşte cele mai multe confirmări. Discuţia colectivă o sancţionează prin confruntarea opiniilor.
Admin
Admin
Admin
Admin

Sex : masculin Mesaje : 1362
Puncte : 2934
Reputatie : 40
Data de inscriere : 21/05/2010
Localizare : al noualea cer, la ultimul etaj
Stare de spirit Stare de spirit : nirvana

http://loveblog4all.blogspot.ro/

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum