UNIVERSUL SPIRITUAL
Cautare
 
 

Rezultate pe:
 


Rechercher Cautare avansata

Ultimele subiecte
» Despre mine, Kato
Mar Sept 30, 2014 9:12 pm Scris de Admin

» Materiale audio-video personale
Sam Mai 03, 2014 7:58 pm Scris de Admin

» casa veche
Lun Dec 16, 2013 12:44 am Scris de Admin

» an overview on laughter yoga
Lun Dec 09, 2013 12:02 pm Scris de stephanieanna

» FRICA, TEAMA, PANICA, GROAZA
Mar Sept 24, 2013 2:26 pm Scris de iuliadragnea888

» BLOGUL MEU
Joi Sept 19, 2013 9:56 pm Scris de Admin

» Noua Medicină Germană (Germanică)
Joi Aug 15, 2013 5:42 pm Scris de Admin

» Ho'oponopopo
Mier Aug 14, 2013 11:32 pm Scris de Admin

» Huna
Mier Aug 14, 2013 11:29 pm Scris de Admin

Navigare
 Portal
 Index
 Membri
 Profil
 FAQ
 Cautare
Parteneri
forum gratuit


Întârzierea Mintală

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Întârzierea Mintală

Mesaj  Admin la data de Dum Noi 21, 2010 12:57 pm

Diagnosticul de Întârziere mintala este privit adesea ca un stigmat.Autorii francezi au folosit termenii de "Arrieration Mentale","Oligophrenie" iar în prezent prefera "Deficience Mentale". Pâna de curând, termenul cel mai folosit în Statele Unite ale Americii era "Mental deficency", dar actualmente - "MentalRetardation".
În Marea Brit. se folos. "Mental Handicap"; ulterior - "Intellectual Disability".
Philip GRAHAM, TURK si VERHULST, în “Child Psychiatry”,1999, renunta la termenul de
Mental Retardation, înlocuindu-l cu "Learning Disability".
DSM IV si ICD10 folosesc termenul de "Mental Retardation".
În tara noastra se prefera traducera "Întârziere mintala".
Definitia " American Asociation on Mental Retardation" (AAMR) si încorporata în DSM-IV, citata de Kaplan în 1996 si M. Lewis, 1996: «Retarderea mintala se refera la prezenta unei limitari substantiale a functiilor neuropsihice. Se caracterizeaza printr-o scadere semnificativa a intelectului însotita de reducerea abilitatilor adaptative în doua sau mai multe din urmatoarele domenii comunicare, autoîngrijire,convietuire în familie, abilitati sociale, activitati de comunitate,sanatate, scolarizare, petrecerea timpului liber, profesie. Retardarea mintala se manifesta înainte de 18 ani.»
ICD 10 - "incompleta dezvoltare a a inteligentei, caracterizata prin deficit al abilitatilor cognitive, de comunicare, motorii si sociale, proces aparut în cursul perioadei de dezvoltare".
Autorii primelor teste psihometrice BINET si SIMON au folosit termenul "Age Mental",
înlocuit de STREN cu «Quotient intellectuel» (QI)
În prezent, se folosesc diferite instrumente de evaluare a QI-ului,adaptate dupa vârsta:
- Wechsler Intelligence Scale (WISC-R),
- Stanford - Binet Intelligence Scale, Kaufman Assesment Battery for Children.
Diagnosticul de IM poate fi pus daca IQ este mai mic de 70 si cel putin doua din functiile adaptative sunt reduse semnificativ.
Pentru sugari este suficienta aprecierea clinica a subdezvoltarii intelectuale.
Epidemiologie -datele variaza foarte mult:
-etiologie si criterii diagnostice heterogene,
-criterii diferite de evaluare (în unele studii a fost evaluata functia adaptativa, în altele numai cea cognitiva sau ambele).
Prevalenţa difera - dupa grupade vârsta abordata
- dupa sex
- dupa statutul socio- economic
- dupa localizarea geografica
Copiii cu IM pot avea asociate:
- tulburari de auz
- 10 % din cazuri
-crize convulsive - 33% din cazuri
-paralizie cerebrala (ECI) - 30-60% din cazuri
-tulburari de conduita, irascibilitate, crize de mânie,opozitie la interdictii etc.
Dupa DSM-IV:
· IM usoara – cea mai frecventa -85%
· IM moderata - 10 %
· IM severa - 3-4%
· IM profunda - 1-2%
Etiologie- se considera ca etiologia poate fi identificata la:
· 80% din cazurile cu Intârziere Mintala Severa
· 50% din cazurile cu Intârziere Mintala Usoara
· 25-30% din cazurile cu Intelect Liminar
A. Factori prenatali
1. Anomalii genetice (4-28%)
2. Malformatii congenitale (7-17%)
3. Expunerea mamei (5-13%):
4- Infectii congenitale : HIV, SIDA, sifilis, rubeola, toxoplasmoza, herpes,
v.citomegalic, v.gripal,
5-Anomalii gestationale
6-Alti agenti teratogeni
B. Factori perinatali (2-10%)
· Probleme la nastere datorate calitatii gestatiei, travaliului sau de alta natura
· Hipoxie / asfixie datorata: sarcinii cu termen depasit, nasterii precipitate, nasterii distocice,circularei de cordon, manevrelor obstetricale
· Prematuritatea
· Icterul nuclear: Incompatibilitati de Rh si ABO netratate
· Hemoragia cerebrala
- Infectii la nastere
C. Factori postnatali (3-12%) :
· infectii (meningite, encefalite)
· tumori cerebrale,
· traumatisme craniene severe,
· intoxicatii cu nitriti, cu plumb,
· alte boli somatice care determina afectarea cerebrala: Insuficienta respiratorie
severa, Sindromul de deshidratare, Dezechilibrele hidro-electrolitice severe, Carentele
nutritionale prelungite si severe
· probleme psihosociale care determina modifcari în buna îngrijire a nou nascutului.
D. Factori de mediu si socio- cuturali : Rolul exercitiului senzorial si intelectual în dezvoltarea aptitudinilor mintale ale copilului. Observatii efectuate înca din 1850 de Gaspar Itard, în 1946 de Spitz, apoi in 1969 de Bawlby si dovedite astazi de studii de neurobiologie, pentru care Rita Levi Montalcini a primit premiul Nobel.
E.Cauze necunoscute (30-50%)
Criterii diagnostice- sunt operationale:
- Coeficientul de Inteligenta (QI)
- Stabilirea vârstei mintale
- Nivelul dezvoltarii limbajului (scris, citit si vorbit)
- Nivelul de autonomie sociala si autoconducere pe care-l atinge subiectul (raportat
la normalul corespunzator vârstei cronologice)
Criterii DSM IV :
A.Dezvoltarea intelectuala semnificativ scăzută; QI mai mic sau egal cu 70 (pentru sugari este suficienta aprecierea clinica a subdezvoltarii intelectuale)
B.Prezenta simultana a unui deficit adaptativ (incapacitatea de a atinge nivelul adaptativ al unui individ normal într-un anume grup socio- cultural si la o anumita
vârsta) în cel putin doua din urmatoarele domenii:
· comunicare,
· autoîngrijire,
· convietuire în familie,
· abilitati sociale,
· folosirea resurselor comunitare,
· capacitatea de a decide pentru el însusi,
· scolarizare, profesie, petrecerea timpului liber,
· sanatate.
C: Debut înainte de 18 ani


Ultima editare efectuata de catre Admin in Dum Noi 21, 2010 6:18 pm, editata de 6 ori

Admin
Admin
Admin

Sex: masculin Mesaje: 1372
Puncte: 2944
Reputatie: 40
Data de inscriere: 21/05/2010
Localizare: al noualea cer, la ultimul etaj
Stare de spirit Stare de spirit: nirvana

Vezi profilul utilizatorului http://universulspiritual.twilight-mania.com

Sus In jos

Re: Întârzierea Mintală

Mesaj  Admin la data de Dum Noi 21, 2010 1:39 pm

Criteriile ICD 10 (1993) (F70- F79):
- Oprirea sau incompleta dezvoltare a functiei mintale
- Alterarea capacitatilor cognitive, sociale, de limbaj sau motricitate
- Afectarea s-a produs pe parcursul perioadei de dezvoltare
- Tulburarea se poate însoti de alte suferinte fizice, psihice sau poate aparea separat
- Identificarea gradului de severitate a deficientei de comportament:
· deficit de comportament absent sau minim
· modificare semnificativa de comportament,care necesita tratament sau supraveghere
· alte tulburari de comportament
F70 Întârziere Mintala Usoara - QI 50-69
· la adult vârsta mintala de 9-12 ani
· alte denumiri: - Arieratie Mentala Usoara - Debilitate Mintala - Deficienta Mintala Usoara
F 71 Intârziere Mintala Medie - QI 35-49
· la adult - vârsta mintala de 6-9 ani
· alte denumiri: - DeficientaIntelectula medie - Imbecilitate
F72 Întârziere Mintala Severa - QI 20- 34
· la adult vârsta mintala de 3-6 ani
· alte denumiri: - Deficienta Intelectuala severa
F 73 Intârziere Mintala Profunda - QI sub 20
· vârsta mintala sub 3 ani
· alte denumiri -Deficienta Intelectuala Profunda -Idiotie
F78 Alte forme de Întârziere Mintala
F 79 Intârzierea Mintala fara precizare

Descriere clinica
A. Întârzierea Mintala Usoara -QI între 50-69
· daca este sustinut, dobândeste limbajul scris, calculul matematic simplu, cunostintele generale echivalente celor 4 clase elementare
· ca adult, poate desfasura o activitate profesionala simpla, îsi poate asigura necesarul existentei
· îsi poate întemeia o familie
· grad minim de autonomie sociala si capacitate de autoconducere
· gândire concreta:
o Lenta, greoaie,
o Operatiile gândirii (analiza, sinteza, generalizarea,diferentierea, abstractizarea)
se desfasoara la nivel inferior
o Remarca mai usor deosebirile decât asemanarile
o Nu poate sesiza cu usurinta corelatiile între fenomene
o Enumera eronat sau incomplet însusirile unor obiecte saufenomene
o Sesizeaza cu dificultate "ideile principale", elementele de legatura între
fenomene, elementele esentiale
o Efortul de "sinteza" se reduce la descrierea fenomenlui
o Sesizeaza cu dificultate sau chiar nu sesizeaza absurdul
o Dificultati în diferentierea "comun" / "particular"
o Esec la proba de sortare si clasificare dupa criterii particulare
o Efortul de "a defini" este dificil: nu poate face încadrarea în "genul proxim", chiar
daca sesizeaza "diferenta specifica".
· Limbajul este sarac, insuficient,uneori dizartrie sau dislexie.
· Copilul cu IM usoara poate prezenta asociat: sindroame neurologice, malformatii, tulburari senzoriale, dezechilibre endocrine care pot îngreuna efortul de a face
achizitii psihice
· Copilul cu IM usoara, de cele mai multe ori, are si tulburari emotionale si/sau de
comportament, precum:
o instabilitate psihomotorie,
o agresivitate, ostilitate,
o pozitionism,
o anxietate,
o poate dezvolta reactii depresive în microclimat tensiv.
B. Întârzierea Mintala Medie - QI 35-49
C.Întârzierea Mintala Severa - QI 20-34
· daca primeste suportul necesar,se poate autoservi la un nivel elementar, cu
"modelele de conduita" învatate
· poate efectua o munca necalificata automata, stereotipa sub supraveghere (are un
statut semiindependent social)
· nu sunt capabili sa ia decizii corecte, nu se pot autoconduce
· limbaj sarac, vocabular restrânsla cuvintele uzuale, sinteza simplificata, dislalie sau
dizartrie
· nu pot sa-si însuseasca limbajul scris, pot recunoaste litere sau cifre sau pot ajunge uneori sa numere automat
· gândire concreta, modesta:
o pot rezolva doar probleme de sortare.
o în situatii noi sunt dezorientati,nu le pot rezolva decât cu scheme sau solutii deja
existente.
o procesele de generalizare,abstractizare nu exista sau sunt extrem de rudimentare
· atentia si memoria: au oarecare stabilitate si eficienta în a se descurca în mediul inconjurator.
· sfera emotionala este saraca dar se exprima uneori cu violenta, sunt irascibili,
· învata sa se fereasca de pericolele iminente, dar nu pot anticipa evenimentele
nefavorabile decât daca le-au mai trait.
· nu au discernamânt, nu pot raspunde de faptele lor
· acesti copii pot prezenta mult mai frecvent: malformatii, tulburari neurologice, senzoriale, endocrine,uneori comportament auto si hetero agresiv ,stari de agitatie
marcata.
D. Întârzierea Mintala Profunda - QI sub 20
· total dependenti social
· nu dispun de limbaj verbal sau limbajul functioneaza la nivelul sunetelor nearticulate
· nu se autoservesc, nu au capatat control sfincterian
· au o existenta mai mult vegetativa
· raspunsurile la stimuli au caracter reflex
· nu pot recunoaste pericolul
· pot prezenta frecvent paralizii cerebrale, epilepsie, tulburari de vedere si auz , malformatii, stari de agitatie cu auto si hetero agresivitate.
Gradele de inteligenta si problemele Intelectului de limita
· Considerat anterior (în primele editii DSM si ICD) ca o entitate clinica distincta
· În prezent, el nu mai apare ca diagnostic nici în DSM IV si nici în ICD 10 (unde e considerat ca intelect normal inferior).
· Este caracterizat de un QI între 70 si 80 -85
· De cele mai multe ori acesti copii au o buna functionare sociala,reusind chiar performante profesionale în domenii care nu necesita abilitati logic –operationale.
· A fost individualizat si considerat diagnostic doar în ultimele decenii, datorita cresterii competitiei scolare;
· Este observabil abia în jurul vârstei de zece ani, când copilul trece în clasa a V-a.
Dificultatile copiilor cu intelect de limita sunt în principal în
sfera gândirii ipotetico - deductive. Copiii pot fi lenti, inerti sau,dimpotriva, hiperactivi cu deficit de atentie, însusirea cunostintelor scolare este dificila.
Ca adulti pot reusi o buna adaptare socio-profesionala (nu si în sfera performantelor
matematice). Pot dezvolta tulburari emotionale si de conduita, asociate cu trairi de inutilitate, de devalorizare, trairi de inadecvare dar si reactii de protest si de opozitie când îsi constientizeaza dificultatile prin raportare la ceilalti copii.

Diagnostic pozitiv -Etapele evaluarii:
· interviul cu parintii;
· evaluarile obtinute de la educatori, învatatori, profesori;
· observatia clinica directa;
· evaluarea psihologica;
· testele de laborator.
Vor fi investigate:
· Antecedentele personale fiziologice, patologice, heredocolaterale,
· Dezvoltarea psiho-motorie si a limbajului,
· Adaptarea familiala, sociala, scolara, abilitatile de comunicare,autoîngrijire, petrecere a timpului liber.
· Momentul debutului tulburarilor
· Tipul de educatie si îngrijirea primita de copil
Toate aceste informatii sunt necesare pentru stabilirea diagnosticului de Întârziere Mintala prin prezenta deficitului intelectual cu caracter permanent, global si neprogredient, cu origine în etapele timpurii ale dezvoltarii:
-Acesti copii au antecedente încarcate , cu suferinta intra si perinatala sau cu boli severe în primul an de viata
-Dezvoltarea psihomotorie si de limbaj este întârziata înca din primii ani de viata, cu semne de deficit motor si /sau manifestari paroxistice de tip epileptic
-Examenul somatic si neurologic releva de cele mai multe ori dismorfii faciale ,microcranie, tulburari senzoriale, sindroame piramidale si/sau extrapiramidale sau cerebeloase
-Abilitatile adaptive sunt inferioare vârstei în urmatoarele domenii: adaptarea familiala,
sociala, scolara, comunicarea, autoîngrijirea, petrecerea timpului liber
-Ritmul de acumulare a cunostiintelor este inferior normalului pe tot parcursul existentei
-Copii mai mari prezinta uneori instabilitate psihomotorie, crize de agitatie,sau anxietate extrema, facând dificila examinarea
Evaluarea psihologica este utila pentru stabilirea nivelului deficientei mintale. Se folosesc scale si teste:
· scala Brunet-Lezine (pentru evaluarea dezvoltarii psihomotorii la copiii de vârsta mica),
· testele Binet-Simon, WISC, Raven.
Datele paraclinice si de laborator pot orienta asupra etiologiei:
· Ex.biochimice sangvine si urinare,
parazitologice,
· Rx craniu, F.O., EEG, TC, RMN,
· Examene genetice, imunologice)
Întârzierea Mintala Usoara are rareori (10%) o cauza identificabila.
Întârzierea Mintala Moderata si Profunda are mult mai des o cauza fizica identificabila
(fenilcetonurie, sindromul Down sau X fragil, traumatismul la nastere,hipoxia peri sau postnatala,hipoglicemia, tulburarile endocrine: hipotirodismul).


Ultima editare efectuata de catre Admin in Dum Noi 21, 2010 6:36 pm, editata de 1 ori

Admin
Admin
Admin

Sex: masculin Mesaje: 1372
Puncte: 2944
Reputatie: 40
Data de inscriere: 21/05/2010
Localizare: al noualea cer, la ultimul etaj
Stare de spirit Stare de spirit: nirvana

Vezi profilul utilizatorului http://universulspiritual.twilight-mania.com

Sus In jos

Re: Întârzierea Mintală

Mesaj  Admin la data de Dum Noi 21, 2010 3:57 pm

Diagnostic diferential- Vizeaza în principal diferentierea între starea patologica cu caracter defectual,permanent si neprogredient,observata în primii ani de viata si
celelalte forme: deficitul recent, dar stabil si dementa, deficit cu caracter progredeint.
Etapele diagnosticului diferential
A.Excluderea cauzelor organice: bolile care se pot însoti de o scadere a perfomantelor
intelectuale
1.Bolile somatice generale acute si cronice, în care, datorita alterarii starii generale, se pot observa dificultati de concentrare a atentiei sau memoriei
2.Infectiile acute tip meningoencefalita bacteriana sauvirala
3.Panencefalita sclerozanta subacuta
4. Traumatismele craniene severe, cu stare comatoasa
5. Procesele expansive intracraniene
6.Intoxicatiile acute severe,cu afectare cerebrala
7.Bolile degenerative cu debut tardiv
În aceste cazuri, se evidentiaza un regres psihic aparut la un copil anterior normal si nu de IM în care modificarile sunt stabile sipermanente, cu debut în primii ani de viata, astfel:Afectarea encefalului se poate însoti de fenomene de regres psihic cu aspect de deficit intelectual, care se poate stabiliza sau poate avea caracter demential, progredient. Investigatiile paraclinice si mai ales anamneza, care confirma debutul
relativ brusc al deficitului, la un copil anterior normal.Exista si cazuri în care un deficit
cognitiv deja existent sa se agraveze în urma unor boli somatice grave, observându-se
oprirea în dezvoltarea psihica sau chiar pierderea unora din achizitii.
B.Tulburarile senzoriale cu deficit de auz, vaz pot interfera cu procesul normal de achizitii psihice ale copilului
C.Lipsa de stimulare (copii crescuti în medii subculturale, cei care au fost spitalizati îndelung sau institutionalizati) afecteaza atingerea unui nivel corespunzator vârstei de dezvoltare psihomotorie.
D.Anumite tulburari psihice la copii cu un nivel bun al Q.I. –ului (peste 75-80):
-Autismul infantil,
-Tulburarile de limbaj: afazia congenitala, dislalia
-Tulburarile de învatare: dislexia, disgrafia, discalculia;
-Tulburarea depresiva;
-Tulburarea hiperkinetica cu deficit de atentie
În toate aceste tulburari poate fi afectat procesul normal de achizitie a informatiilor.
Tratamentul întârzierii mintale - Atitudinea terapeutica include doua tipuri de interventii:1-de tip profilactic; 2-de tip corectiv.
1.Interventii profilactice
- examen medical prenuptial si sfatul genetic
- îngrijire corespunzatoare a gravidei, a nou nascutului si a copilului
- masuri de prevenire a suferintei fetale
- diagnostic antenatal prin tehnici de amniocenteza
- îngrijirea gravidei cu incompatibilitate Rh sau ABO,dozare anticorpi antiRh si, la nevoie
tehnici de imunizare
- masuri de prevenire prin vaccinarea împotriva unor boli contagioase
- teste TORCH ,RBW, HIV obligatoriu
2.Masuri corective - Obiectiv pricipal: -stimularea si dezvoltarea capacitatilor disponibile, prin aplicarea precoce a unor masuri psiho-pedagogice diferentiate si individualizate.
Principiile de tratament la acesti copii implica:
A)interventie educationala si dezvoltarea abilitatilor
- programe de educatie bazate pe dezvoltarea comunicarii verbale si nonverbale, a abilitatilor sociale si a abilitatilor adaptative
- învatare de strategii pentru autoconducere, autoservire- programe de relaxare si
control a respiratiei
- exercitii de control al contractiei musculare- dezvoltarea abilitatilor sociale în contextul interactiunii interpersonale, participare la activitati de grup, dezvoltarea
capacitatii de raspuns adecvat
- se folosesc programe ce includ învatarea si instruirea demonstratia, jocul de rol, exercitiul si recompensele
B)tehnici psihoterapeutice
Copiii cu IM sunt supusi unor variate circumstante psihosociale care duc la internalizarea conflictului, ce determina comportamente neadecvate.
Rejectia sociala, dependenta de ceilalti, determina frecvent aparitia sentimentului de
inferioritate, ambivalenta,anxietatea si furia.
Conflictele în familie sunt si ele frecvente, pot aparea sentimente de gelozie fata de fratii sanatosi, opozitie fata de parinti când apare nevoia de independenta si emanciparea.
Scopul interventiei :
- rezolvarea conflictelor internalizate
- îmbunatatirea imaginii de sine
- încredere în competenta personala si independenta
- aprecierea achizitiilor facute
- obtinerea din partea familiei a unei atmosfere suportive si o mai mare implicare a acesteia
Terapia familiei vizeaza ajutor si suport pentru cresterea gradului de independenta,
încurajarea intimitatii si respectarea ei. Adesea, familia necesita ea însasi suport în rezolvarea anxietatilor, fricilor, sentimentelor de vinovatie
C. OANCEA vorbea, în 1986, despre “reactia de doliu fata de pierderea copilul ideal”.
Interventia comportamentala: reprezinta cea mai frecventa metoda pentru a
rezolva modificarile de comportament ale copiilor cu IM. Se bazeaza pe "teoria
învatarii" (comportamentul indecvat este rezultatul unei învatari eronate).
Se pot asocia:
-tratamente adecvate pentru corectarea dificultatilor senzoriale (auditive sau vizuale) si motorii.
C.Medicatia neurofica· este uneori benefica, daca seadministreaza în doze adecvate, cu limita de timp, cu atentie la fenomenele de activare. Se utilizeaza:
1.Aminoacizii esentiali, Glicerol, Lecitina, 1-2 doze/zi,
2.Piracetam - 1-2 tb. pe zi 20 zile pe luna, 3 luni
3.Piritinol - 1-2 tb. pe zi 20 zile pe luna , 3 luni
4.Vincamine - 1-2 tb. pe zi 20 zile pe luna , 3 luni
5.Extract de Gingo biloba, cure de 3 luni
6.Enzime - Piridoxine - 1 tb pe zi, 10 zile pe luna, 3 luni
7.Activatoare ale ciclului Krebs - 1-2 tb pe zi, 10 zile pe luna, 3 luni
La nevoie se poate asocia:
-medicatie sedativa, pentru ameliorarea irascibilitatii si crizelor de mânie, mai ales la cei cu IM severa ajunsi la pubertate sau adolescenta: Tioridazin, Clordelazin, în doze adecvate dupa vârsta
-medicatie antidepresiva, antipsihotica sau antiepileptica pentru tuburarile asociate.
Rolul familiei si al societatii este foarte important. Familia trebuie sa ofere tot suportul afectiv necesar. Societatea trebuie sa aiba legi care sa apere drepturile acestor
persoane.
Conceptul de Normalizare a fost promovat începând cu anii 1960. Acesta înseamna "oferirea persoanei cu handicap a patternurilor de viata si a conditiilor de trai cât mai apropiate de ale celorlalti"; asigurarea de oportunitati pentru integrarea în
comunitate sub aspectul locuintei, învatarii si obtinerii unui loc de munca.
De la începutul anilor '60 s-a produs o modificare a mentalitatii privind persoanele cu handicap; s-au modificat legislatii privind persoanele cu handicap, stabilindu-se masuri pentru oferirea de servicii, de îngrijire specilizata si de programe de cercetare pentru
persoanele cu dizabilitati. Si la noi în tara exista astfel de Organizatii sau Asociatii ale
persoanelor sau parintilor copiilor cu handicap. study

Admin
Admin
Admin

Sex: masculin Mesaje: 1372
Puncte: 2944
Reputatie: 40
Data de inscriere: 21/05/2010
Localizare: al noualea cer, la ultimul etaj
Stare de spirit Stare de spirit: nirvana

Vezi profilul utilizatorului http://universulspiritual.twilight-mania.com

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum